Rozsáhlý únik dat o uživatelských účtech internetové společnosti Yahoo! by mohl ovlivnit dohodnuté převzetí podniku, k němuž se chystá telekomunikační operátor Verizon. Řekl to hlavní advokát Verizonu Craig Silliman. Verizon by tak mohl žádat snížení ceny, anebo od dohody úplně odstoupit, uvedl zpravodajský server BBC.

Verizon se na koupi základních internetových aktivit Yahoo! za 4,83 miliardy dolarů (118,5 miliardy korun) dohodl letos v červenci. Společnost Yahoo! později oznámila, že jí byly při útoku hackerů v roce 2014 ukradeny informace o nejméně 500 milionech uživatelských účtů, včetně jmen uživatelů či e-mailových adres.

"Podle mého názoru teď máme důvod se domnívat, že ty dopady (úniku dat) jsou značné," uvedl Silliman. Jedna z klauzulí v dohodě o převzetí aktivit Yahoo! přitom stanoví, že Verizon může od smlouvy odstoupit v případě události, u níž lze předpokládat "značný negativní dopad" na tyto aktivity.

Silliman uvedl, že Verizon závažnost dopadu úniku dat stále vyhodnocuje a na základě výsledku tohoto hodnocení rozhodne o dalším postupu. Dodal, že pokud společnost Yahoo! dopad úniku dat za značný nepovažuje, bude o tom Verizon muset přesvědčit.

"Věříme v hodnotu Yahoo! a dál pracujeme na spojení s Verizonem," uvedla společnost Yahoo! v reakci na Sillimanovy výroky. Generální ředitel Verizonu Lowell McAdam už dříve oznámil, že firma záležitost s únikem dat prošetřuje. Zároveň ale řekl, že Verizon od dohody o převzetí Yahoo! odstoupit nehodlá.

Základní internetové aktivity Yahoo! zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu. Yahoo! patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec předehnala konkurence.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru