Americká automobilka Ford Motor registruje v Číně prudký nárůst poptávky po svých luxusních vozech Lincoln. Firma oznámila, že odbyt této značky na čínském trhu se v prvních třech čtvrtletích letošního roku téměř ztrojnásobil na zhruba 21 tisíc vozů.

Lincoln posiluje svoji pozici na čínském trhu a do konce letošního roku zde chce mít 65 autosalonů, tedy o pět více, než firma doposud plánovala. Do konce příštího roku pak má počet autosalonů Lincoln v zemi stoupnout na 80. Ford současně uvedl, že studuje možnost výroby vozů Lincoln přímo v Číně.

Další růst prodeje své luxusní značky očekává Ford až do konce roku. Ve čtvrtém čtvrtletí má prodej podpořit nová verze vlajkového sedanu Lincoln Continental.

Značka Lincoln však v Číně navzdory silnému růstu prodeje nadále výrazně zaostává za luxusními vozy Cadillac amerického konkurenta General Motors (GM). Odbyt automobilů Cadillac na čínském trhu se v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšil o 35 procent na zhruba 77 tisíc vozů, napsala agentura Reuters.

Společnost GM v lednu otevřela čínskou továrnu na výrobu vozů Cadillac. Závod s kapacitou 160 tisíc vozů ročně si vyžádal investici ve výši osmi miliard jüanů (zhruba 29 miliard korun). Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru