Americká automobilka Ford Motor registruje v Číně prudký nárůst poptávky po svých luxusních vozech Lincoln. Firma oznámila, že odbyt této značky na čínském trhu se v prvních třech čtvrtletích letošního roku téměř ztrojnásobil na zhruba 21 tisíc vozů.

Lincoln posiluje svoji pozici na čínském trhu a do konce letošního roku zde chce mít 65 autosalonů, tedy o pět více, než firma doposud plánovala. Do konce příštího roku pak má počet autosalonů Lincoln v zemi stoupnout na 80. Ford současně uvedl, že studuje možnost výroby vozů Lincoln přímo v Číně.

Další růst prodeje své luxusní značky očekává Ford až do konce roku. Ve čtvrtém čtvrtletí má prodej podpořit nová verze vlajkového sedanu Lincoln Continental.

Značka Lincoln však v Číně navzdory silnému růstu prodeje nadále výrazně zaostává za luxusními vozy Cadillac amerického konkurenta General Motors (GM). Odbyt automobilů Cadillac na čínském trhu se v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšil o 35 procent na zhruba 77 tisíc vozů, napsala agentura Reuters.

Společnost GM v lednu otevřela čínskou továrnu na výrobu vozů Cadillac. Závod s kapacitou 160 tisíc vozů ročně si vyžádal investici ve výši osmi miliard jüanů (zhruba 29 miliard korun). Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru