Větší počet kliků neznamená nutně větší zisky," řekl pražskému publiku jeden z klíčových řečníků konference Forum Media, Igor Skokan z Facebooku. Už brzy podle něj budeme moci identifikovat on-line aktivity konkrétního uživatele bez ohledu na to, zda bude používat mobil, nebo desktop. Aby kampaně a jejich cílení byly na této sociální síti ještě přesnější, zavádí pro jejich měření Facebook techniku tzv. people based measurement, měření na základě člověka.

Nový způsob měření vychází z metody, kterou využívají farmaceutické firmy při měření účinku léků. Zadavatel si rozdělí uživatele na dva stejné celky: testovací a kontrolní skupinu. Jedné skupině ukáže kampaň, druhé nikoliv. Na základě výsledků firma může porovnat, zda její komunikace byla úspěšná, nebo nikoliv.

Vedoucí analytik pro střední a východní Evropu z Facebooku a Instagramu Igor Skokan představil novinky pro měření chování uživatelů.  Foto: Lukáš Bíba

"V Česku jsme teprve na začátku crossmediálního měření," zhodnotil situaci Skokan. "Ale držte palce, už se to blíží," dodal optimisticky.

Činnost uživatelů na Facebooku se proměnila. V začátcích sdíleli převážně textové statusy, pak přišlo období fotek a dnes jsme ve fázi videa. "Sledování videa na telefonech narostlo mezi roky 2012 a 2015 o celých 616 procent," prozradil Skokanův kolega Rustam Ziganshin. Zároveň však upozornil marketéry, že musí být stále kreativnější. Dnešní uživatelé mají k dispozici kvalitní techniku, vytvářejí sami zajímavý obsah, a tak je stále těžší vyniknout. "Lidé nejenom tráví stále více času na mobilech, ale především ho tráví uvnitř aplikací," podotkl Ziganshin. "Za poslední rok a půl raketově narostly messengery. Všichni chtějí být on-line, v každé sekundě," zdůraznil. Komunikační aplikace WhatsApp i Facebook Messenger používá více než miliarda lidí denně - ne dohromady, ale každou z nich.

Využijte nové reklamní formáty

Facebook může růst pouze v případě, že budou růst jeho klienti, konkrétně zadavatelé reklamy. Klíčové pro úspěch inzerentů na největší sociální síti světa je relevantně cílit, umět vzbudit pozornost a správně motivovat potenciální zákazníky k nákupu. Precizní cílení zvyšuje zapojení uživatelů.