Z dlouhodobého průzkumu finanční gramotnosti, který pro Českou spořitelnu vedla společnost Millward Brown, letos v létě vyplynulo, že nejvíce finančně gramotní jsou Češi kolem 40 let. Starší ztrácejí zájem o novinky a často nechávají finanční záležitosti na svých potomcích.

Míru finanční gramotnosti nejsilněji ovlivňuje dosažené vzdělání – vysokoškoláci jsou na tom dvakrát lépe než lidé se základním vzděláním a podobně jsou na tom i domácnosti s příjmy nad 40 tisíc měsíčně. Ovlivňuje ji ale i rodinný stav. Takzvaní singles, tedy mladí, kteří žijí sami, a také rozvedení si ve správě svých financí vedou hůř než lidé žijící v manželství nebo s partnerem. Stejný výsledek mluví ve prospěch osob samostatně výdělečně činných oproti zaměstnancům.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru