Americká společnost Facebook spouští novou službu Marketplace (tržiště), která se zaměřuje na prodej a nákup různého zboží mezi uživateli sociální sítě Facebook.

Firma v pondělí uvedla, že nová služba bude v nejbližších dnech dostupná uživatelům starším 18 let v USA, Británii, Austrálii a na Novém Zélandu. Facebook bude konkurovat zejména společnosti eBay.

Zuckerberg na záchranné misi v Německu. Kvůli nenávistným komentářům klesá Facebooku popularita - čtěte ZDE

V rámci služby Marketplace budou moci uživatelé zveřejnit fotografii, popis a cenu předmětu, který chtějí prodat. Fotografie se budou zobrazovat lidem v blízkém okolí a případní zájemci se budou moci s prodejcem spojit. Další postup bude záležet na vzájemné dohodě, Facebook se nebude podílet na zajištění platby ani na dodávce zboží.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Nová služba bude v příštích dnech dostupná uživatelům mobilní aplikace Facebook přes iPhone i přístroje se systémem Android. Postupně by se měla rozšířit do dalších zemí a v příštích měsících by měla být k dispozici i na verzi Facebooku pro počítače. 

"V češtině bych to nazval spíše 'bleší trh' než přímo 'tržiště', které by mohlo asociovat konkurenci pro (internetový obchod) Amazon," uvedl Adam Kurzok z investiční společnosti Incomming Ventures. Nová služba podle něj bude soupeřit spíše s inzertními servery či s portálem eBay.

"Díky propojení s Facebook Messengerem si nedomlouváte obchod s anonymním člověkem. Facebook si za jednotlivé transakce neplánuje účtovat žádné poplatky, což mu dává zásadní výhodu před konkurencí," upozornil Kurzok. Zajímavostí podle něj je, že v České republice podobný koncept nedávno spustily aplikace Letgo nebo Bayo.

Facebook tvrdí, že lidé jeho síť v posledních letech čím dál více využívají k prodeji a nákupu zboží. Facebookové skupiny zaměřené na prodej a nákup navštíví každý měsíc více než 450 milionů uživatelů, uvedl Facebook.