Největší evropská hotelová skupina AccorHotels bude mít vlastní značku hostelů Joe & Joe. Nová značka znamená pro skupinu vstup do vysoce růstového sektoru ubytování pro mladé a je odpovědí na konkurenci, jako je například Airbnb. První ubytovací zařízení se mají otevřít v roce 2018 v Paříži a Bordeaux, uvedla v úterý agentura Reuters. Další plánuje skupina ve Varšavě, Budapešti, Rio de Janeiru a Sao Paulu. Do roku 2020 jich chce mít celkem 50.

Značka Joe & Joe je podle firmy vytvořena tak, aby uspokojila očekávání lidí ve věku kolem 20 až 30 let a všech, kteří si cení sdílení, spontánnosti a zkušeností. Značka doplní portfolio skupiny levných značek firmy, mezi které patří řetězec Ibis.

Hostely Joe & Joe budou nabízet například piva z malých pivovarů, kurzy jógy nebo hudební vystoupení, ale také tipy na cestování a kutilské dílny. Cena za noc bude začínat na 25 eurech (680 korun) za postel.

Sektor s hostely a mládežnickými ubytovnami podle výzkumné společnosti KPMG prochází hlubokou změnou a obnoveným zájmem investorů. "V tomto tradičně neziskovém sektoru investoři vidí nové vyhlídky na tvorbu zisku prostřednictvím změn kvality a nabídky produktů," uvedla KPMG ve své nedávné zprávě. Velký počet lůžek spolu s nižšími provozními výdaji umožňuje manažerům hostelů vytvářet atraktivní úroveň ziskovosti, dodala KPMG.

Podle výzkumné společnosti Phocuswright je po celém světě zhruba 18 000 hostelů. Hodnota tohoto trhu v roce 2014 činila 5,2 miliardy eur a do roku 2020 by se mohla zvýšit na sedm miliard eur. Roční růst se totiž pohybuje od sedmi do osmi procent.

V nabídce hostelů Francie zaostává za dalšími zeměmi, jako je například Británie. Loni však státní banka BPI France investovala do značky New Nomads, která od roku 2013 otevírá ve Francii hostely. Realitní firma Fonciere des Régions se zase rozhodla do roku 2018 investovat 400 milionů eur do evropských hostelů.

Ředitel AccorHotels Sebastien Bazin již delší dobu upozorňuje, že příjmy tradičních hotelů ohrožují firmy, jako je Airbnb, které nabízejí jiné ubytovací možnosti než hotely, ale také internetové rezervační stránky, jako je Expedia. Jeho odpovědí na tuto takzvanou sdílenou ekonomiku je vlna nedávných akvizic v sektoru.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru