Češi většinou nejsou v nákupech na internetu věrní jednomu obchodu. Pravidelně nakupuje ve stejných e-shopech 24 procent zákazníků, častěji to jsou muži. Nejloajálnější zákazníky mají online obchody zaměřené na filmy, knihy či počítačové hry. Nejméně věrní jsou Češi při nákupu vybavení pro dům a zahradu nebo dětského zboží, odhalil průzkum portálu Heureka.

"Zákazníci opakovaně nakupují v oblíbených e-shopech filmy, knihy, hry, počítače, ale i módu, jídlo a nápoje. Jsou to většinou kategorie, kde je frekvence nákupu vyšší - čím častěji nákupy opakujeme, tím větší máme tendenci využívat své oblíbené e-shopy," komentuje ředitel Heureky Tomáš Bravermann průzkum, který srovnávací portál provedl na desetitisíci svých zákaznících.

Podle Jana Vetyšky z Asociace pro elektronickou komerci je počet věrných zákazníků ovlivněn tím, kolik zboží pravidelně nakupují. "Lidé na internetu nakupují takové široké spektrum výrobků, že je prakticky jeden e-shop nemůže obsloužit. Zákazníci mají oblíbené eshopy na určitý typ zboží – bílou techniku, elektroniku, hobby, ale většina z těchto nákupů není pravidelných," říká Vetyška.

Podle Karla Kučery, marketingového ředitele největšího českého e-shopu Alza, je věrný zákazník hlavně spokojený zákazník. "Musí mít s nákupem dobrou zkušenost," dodává Kučera. 

Na konferenci E-Business Forum se kromě studie k věrnosti českých zákazníků, představili svou strategii k získání věrných zákazníků i majitelé úspěšných internetových obchodů, například Tomáš Čupr z Rohlik.cz. Konference nabídla i rozhovor s ředitelem skupiny Mall.cz Jakub Havrlant.

Ředitel Mall Group Jakub Havrlant mluvil nejen o zvýšení spokojenosti zákazníků jednotlivých internetových obchodů, ale také o řízení skupiny. "Zlepšit se tak, aby byli naši zákazníci spokojeni, chceme na několika úrovních. Je potřeba komunikovat s dopravci zboží, protože do jisté míry jsme na nich závislí, tam vidím prostor ke zlepšení," říká Havrlant, jehož investiční skupina Rockaway loni Mall koupila, společně s podnikateli Danielem Křetínským, Patrikem Tkáčem a PPF, za 5,4 miliardy korun. Doprava zboží pomocí dronů či samořiditelných aut je podle něj v Česku možná už v blízké budoucnosti.

Budoucnost e-shopů Havrlant vidí také v budování kamenných obchodů. "Všichni potřebujeme investovat do offline, což se dál bude rozvíjet. Do toho budeme dávat hodně energie," uvedl.

Havrlant se na konferenci rovněž zmínil o nákupu podílu čínskou CEFC v portálu Invia, který patří pod Mall Group. Podle něj by čínský investor měl v největším prodejci zájezdů v Česku získat poloviční podíl. "S čínskými investory jednáme, je to o dlouhodobé diskuzi. Číňané přemýšlejí jinak, než jsme zvyklí," uvedl Havrlant. Připustil také zájem o polské Allegro, internetový prodejní portál, který vlastní český aukční server Aukro. "Je to velké sousto, ale zájem máme," řekl Havrlant. "Polský e-bay" Allegro má 14 milionů zákazníků, jeho jihoafrický majitel Naspers vlastnil i bývalého majitele Mall.cz. Před založením investiční skupiny Rockaway Havrlant vedl Allegro CZ, které původně provozovalo Heureku.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru