Hotelová společnost Marriott International dokončila převzetí konkurenční Starwood Hotels & Resorts Worldwide za 13 miliard amerických dolarů (313,7 miliardy korun). Vznikla tak největší hotelová společnost na světě. Do jedné hotelové skupiny nyní patří několik z nejznámějších hotelových jmen, jako Marriott, Courtyard, Ritz Carlton, Sheraton, Westi, W a St. Regis, uvedla agentura AP.

Celkem nyní Marriott vlastní 30 hotelových značek. Celý řetězec má nyní ve více než 110 zemích, včetně České republiky, 5 700 hotelů a 1,1 milionu pokojů. Marriott nyní překonal skupinu Hilton Worldwide, která má 773 000 pokojů, a Intercontinental Hotels Group se 766 000 pokoji.

Firma Starwood se nabídla k prodeji v dubnu 2015, protože se jí nedařilo růst tak rychle jako konkurentům. Mimo jiné i kvůli omezené nabídce služeb v jejích hotelech, které jsou většinou menší a nemají restaurace či sály pro bankety. Často jsou také umístěné u dálnic, blízko letišť nebo u kancelářských parků na okrajích měst.

Marriott svou nabídkou překonal čínskou Anbag Insurance Group. Antimonopolní úřady v USA a EU akvizici rychle schválily, čínská vláda však s povolením váhala, což zpozdilo dokončení akvizice o měsíce.

Marriott a Starwood podobně jako další hotelové společnosti vlastní velmi málo jednotlivých hotelů. Místo toho je buď provozují, nebo pronajímají značky stovkám jednotlivých vlastníků, často realitním developerům.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru