České Radiokomunikace mění své logo a firemní vizuální identitu. Ta má odrážet změny ve fungování firmy a nový byznys, který sahá až k datovým službám a internetu věcí.

Nové logo představil generální ředitel společnosti Martin Gebauer na tiskové konferenci v Praze ve čtvrtek. Změny, které začnou platit od 14. listopadu, se dotknou také webových stránek a dalších vizuálních symbolů firmy. Náklady firma nezveřejnila. Protože Radiokomunikace mají jen firemní zákazníky, nebude změnu provázet kampaň v médiích.

České radiokomunikace, Nové logo

Radiokomunikace provozují většinu vysílačů, které dominují české krajině − od Kleti v jižních Čechách po Žižkovskou věž v Praze a Ještěd v Liberci.

Asi 55 procent příjmů plyne firmě z poplatků od televizí za šíření televizního signálu. Více než pětina tržeb je za služby mobilním operátorům. Firma ale v posledních třech letech buduje i nové služby spojené s ukládáním, zpracováním a distribucí videoobsahu.

Postavila datová centra a vytvořila cloudová řešení a firemním zákazníkům nabízí internet, výpočetní výkon a úložiště velkých objemů dat. Nově se také chce pustit do výstavby celorepublikové sítě pro takzvaný internet věcí, a lépe tak využít svou stávající vysílací infrastrukturu.

"Nové logo a nová korporátní identita jsou vnějším odrazem naší vnitřní proměny," řekl Gebauer. Nové služby Radiokomunikací podle něj rostou meziročně tempem 20 procent a v budoucnosti se mohou stát důležitým pilířem byznysu společnosti.

Radikomunikace také budují technologická řešení, která umožní televizím propojit klasické pozemní vysílání s internetem. Klasickému vysílání totiž konkuruje interaktivní přístup on-line médií a přehrávačů programů na přání, kterými disponují už kabelová, satelitní i internetová televize. Tradiční televize proto hledají cesty, jak televizní obsah sblížit s internetem a vydělat víc na reklamě či poplatcích.

Radiokomunikace od roku 2011 ovládají infrastrukturní fondy australské investiční skupiny Macquarie.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru