Letos se v tuzemsku dokončí výrazně méně nákupních parků než v roce 2015. Důvodem je to, že český trh jich má už dost. Kromě toho, že docházejí vhodné lokality, brzdí výstavbu nových nákupních parků i pomalý proces získávání stavebních povolení. Zatímco loni v Česku otevřelo 14 retail parků, v letošním roce to má být podle společnosti Cushman & Wakefield celkem jen šest. To je při přepočtu na celkovou plochu 40 tisíc ku 18 tisícům metrů čtverečních.

"Na tisíc obyvatel v České republice připadá 78 čtverečních metrů v nákupních parcích," komentuje Jiří Kristek z poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Česko má po Slovensku druhou nejhustší síť v regionu středovýchodní Evropy. "V celoevropském kontextu má nejrozvinutější trh Německo se 104 metry na tisíc obyvatel," dodává.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru