Dubaj byla vždy vnímána spíše jako luxusní destinace. Nedávno otevřená pražská kancelář dubajské vládní agentury pro turistiku plánuje dosavadní image tohoto emirátu v kampaních zásadně změnit. Na Blízký východ chce přitáhnout i běžné turisty. Příležitost vidí v poklesu zájmu o tradiční destinace, jako jsou Tunisko, Egypt a Turecko, v rostoucích příjmech Čechů i v dostatečném leteckém spojení.

"Dubaj je skvělou destinací nejen pro movitější páry a rodiny, ale také pro turisty s omezeným rozpočtem, mladé lidi a seniory," řekl k otevření pražské kanceláře výkonný ředitel dubajské vládní agentury pro turistiku Issam Kazim. Podle ředitelky pro strategická partnerství na zámořských trzích Jessie Lingové je český trh poměrně specifický tím, že na dovolenou do Dubaje vyjíždí velké procento lidí nad 55 let, což je srovnatelné pouze s poptávkou Japonců. Chystaná kampaň bude cílit zejména na rodiny s dětmi, které chce dunajská vládní agentura přilákat vedle gastronomie na nejrůznější atrakce a rostoucí možnosti kulturního vyžití.

Jen za poslední měsíc se otevřela Dubajská opera, na jejímž zahájení zpíval slavný španělský tenorista Plácido Domingo, největší světový zábavní park IMG Worlds of Adventure a také Outlet Village. V následujících třech čtyřech měsících otevře emirát ještě větší zábavní park s názvem Dubai Parks and Resorts, ve kterém bude mít světovou premiéru vodní Legoland. Podle tuzemských cestovních kanceláří jsou už teď Spojené arabské emiráty jednou z nejdynamičtěji se rozvíjejících turistických destinací. Loni Dubaj navštívilo téměř 45 tisíc českých turistů.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

"Oproti loňsku zaznamenáváme nárůst zájmu v desítkách procent a na příští rok očekáváme nárůst klientů o třetinu. Dubaj a celé emiráty naši klienti vnímají jako naprosto bezpečné místo s vynikajícími službami," říká Jan Bezděk, mluvčí cestovní kanceláře Fischer. Podle něj si tři čtvrtiny klientů této cestovní kanceláře kupují zájezdy s pobytem v pětihvězdičkovém hotelu.

Cestovní kancelář Čedok letos hlásí meziroční nárůst klientů do Dubaje a dalších emirátů o patnáct procent a se zvýšením prodeje počítá i příští rok. "Dubaj se mění na celoroční destinaci. Už tam lidé nelétají jen v zimě a přesouvají se tam klienti z jiných destinací," říká Hynek Špinar, mluvčí Čedoku. Boom zájezdů do Dubaje potvrzuje i cestovní kancelář Firo-tour. "Oproti loňsku jsme letos prodali o polovinu víc zájezdů. Předpokládáme navýšení i příští rok. Nově nabízíme i zájezdy s přímým odletem z Ostravy," říká Iva Němečková, mluvčí Firo-tour.

Celoroční srovnání počtu cestujících mezi Prahou a Dubají:

Rok 2014 2015
Počet cestujících 260 292 331 929

Meziroční nárůst činí 27,5 procenta.

Meziroční srovnání v období od ledna do srpna:

Rok 2014 2015 2016
Počet cestujících 162 722 216 814  268 623

 Meziroční nárůst v daném období mezi rokem 2015 a 2016 činí 24 procent.

Důležitou roli v dosavadním růstu poptávky hraje také fakt, že čeští občané od roku 2013 do Dubaje nepotřebují víza a stále se rozšiřuje nabídka dopravců. K dispozici jsou denně tři letecké linky z Prahy – od společností Emirates, Travel Service a FlyDubai. Letos v květnu Emirates nasadily na linku svůj největší letoun Airbus A380, který pojme 519 cestujících, a od 23. září Travel Service spouští přímé letecké spojení jednou týdně z Ostravy. "S navýšením leteckých kapacit se zdálo, že je bude nemožné naplnit. Ale vždy se naplnily," říká Jan Papež, mluvčí Asociace cestovních kanceláří.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

K rostoucímu zájmu o Dubaj přispěly cestovní kanceláře i rozšířením nabídky hotelů, která obsahuje i cenově přístupnější ubytování. "Průměrná cena prodaného zájezdu do Dubaje u masové turistiky se nyní pohybuje okolo 17 tisíc korun, ale jsou období, kdy se dá koupit už za necelých deset tisíc korun," dodal Papež. Aktuálně cestovní kanceláře nabízejí týdenní letecký zájezd do tříhvězdičkového hotelu v Dubaji se snídaní už pod 16 tisíc korun, cena stejného zájezdu do hotelu se čtyřmi hvězdami je od 21 tisíc korun a v případě ubytování v pětihvězdičkovém hotelu začínají ceny od 25 tisíc korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru