Zisk prodejce bonbonů Haribo CZ se loni zvýšil o 50,2 procenta na 20,2 milionu korun. Tržby za prodej zboží se snížily zhruba o 25 milionů korun na 264,6 milionu korun. Firma to uvedla ve své výroční zprávě. Společnost plánuje být v černých číslech i letos.

Prodeje loni klesaly, jedním z důvodů bylo ukončení spolupráce s obchodním řetězcem Ahold na konci předloňského roku. Loni také přestala prodávat výrobky z kategorie lízátek. Velmi negativní vývoj měla kategorie chamallows (tedy marshmallows z cukrové pěny), upozorňuje zpráva.

Firmě loni o 11 procent vzrostly personální náklady, budovala marketingové oddělení. Naopak ušetřila na nákladech za materiál a za dovoz zboží.

Celkově segment podle společnosti loni vzrostl o 3,8 procenta. Lídrem trhu zůstává Nestlé se značkou Jojo a tržním podílem 41,4 procenta. "Haribo je silnou dvojkou na trhu s podílem 22,6 procenta, což je meziroční pokles o 3,8 procentního bodu," dodává dokument. Třetí pozici zaujímají privátní značky s podílem 11,6 procenta.

Firma dodává na český trh například želatinové bonbony Haribo či Maoam. V ČR působí od roku 1998, od roku 2002 má pobočku na Slovensku. Společnost byla založena v roce 1920 v Bonnu. Její název je akronymem zakladatele Hanse Riegela a města, odkud pochází (HAns RIegel BOnn). Firma se světově proslavila medvídky z ovocného želé.

České pobočce výrobce největšího světového výrobce cukrovinek Nestlé předloni meziročně vzrostly tržby o 6,5 procenta na 11,4 miliardy korun. Zhruba o 14 procent jí klesl zisk na 285,3 milionu korun. Loňské výsledky společnost zatím nezveřejnila.