Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil zisk o 21 procent na 568 milionů korun. Tržby e-shopu stouply o 24 procent na 14,3 miliardy korun. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti za rok 2015.

Podle místopředsedy představenstva Alzy Tomáše Havryluka za lepšími hospodářskými výsledky stojí rostoucí zájem zákazníků. "Investujeme do logistiky, informačních systémů a prodejní sítě tak, aby nakupování u nás bylo pro každého rychlé a komfortní. Kromě prodeje elektroniky jsme úspěšní i ve zcela nových segmentech," řekl v pátek Havryluk.

Alza.cz podle něj letos čeká růst tržeb meziročně zhruba o čtvrtinu. "Pro letošní rok máme v plánu zachovat předchozí růst a nepolevit v nastavené expanzi. Zaměříme se na další rozvoj obchodování v zemích EU, podporu mobilního nakupování a rozšiřování produktové nabídky," uvedl již dříve.

E-shop na přelomu let 2014 a 2015 zahájil expanzi do 26 států EU. Právě prodej na zahraničních trzích se loni podílel na růstu obratu. Kromě Slovenska se firmě nejvíce daří ve Velké Británii, Německu, Francii a Španělsku.

Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alza.cz je vlastněna skupinou investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.

Prodej zboží a služeb přes internet v Česku letos překročí 130 miliard korun, meziročně tak vzroste minimálně o 15 procent, očekává Asociace pro elektronickou komerci. Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Parfums.cz, CZC.cz či Kasa.cz.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.