Událost probíhá ve spolupráci s cestovatelskou komunitou Travel Massive. Dle obsahového portfolia a počtu tzv. "followers" bylo vybráno celkem devět světových "instagramerů". Ti byli následně rozděleni na tři skupiny a pojedou na Instatrip do různých regionů. Navštíví jižní Moravu a jižní či západní Čechy.

Každou skupinku povede český zástupce instagramové komunity. Mezi účastníky budou influenceři z USA, Kanady, Nizozemska, Španělska, Dánska, Německa, Rakouska, ale i z Turecka. Právě z Istanbulu pochází Hatice, známá pod přezdívkou "kardinalmelon". Na sociální síti Instagram její příspěvky sleduje více než milion lidí. 

"Sociální sítě jsou dnes absolutní nutnost. Proto mi dělá velkou radost, že náš instagramový profil Visitczechrepublic má téměř dvacet tisíc fanoušků. Subjektům v cestovním ruchu chceme ukázat, že tento způsob propagace funguje. Sama jsem zvědavá na výsledky našeho pilotního projektu," komentuje Instameet Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism. 

Hlavním cílem akce je zviditelnění profilu Visitczechrepublic na Instagramu a propojení české a mezinárodní instakomunity. Na programu dne budou také tzv. "takeovers", kdy daný influencer dostane přístupové údaje k profilu a bude na něj sám osobně vkládat fotky. 

"Propojení stejně naladěných lidí, přízeň ke značce a počet followers. To jsou kritéria, která jsou pro nás při práci s influncery zásadní. Chceme všem ukázat, že i státní firma může udávat tempo," shrnul Tomáš Kadlec, marketingový manažer pro branding a online agentury CzechTourism

Celá akce vyvrcholí v neděli 18. září odpoledne v hotelu Mosaic House. Uskuteční se Instameet, který propojí českou a mezinárodní instakomunitu. Účastníci Instatripu zde budou prezentovat výsledky své práce, na programu bude i raut a soutěže.