Brzy dokončíme úspěšný přechod bývalých klientů Citi. A budeme tak mít i reputaci na to, abychom dokázali přesvědčit akcionáře o možnosti další akvizice, která by nám zajistila další růst, říká šéf Raiffeisenbank Igor Vida. Jím vedená banka letos zvítězila v soutěži Nejlepší banka 2016.

HN: Loni v dubnu jste se stal šéfem Raiffeisenbank a slíbil jste akcionářům expanzi v Česku. Jak se vám daří tento slib plnit?

Myslím, že vcelku velmi dobře. Nejen akvizicí retailové části Citibank, ale i vlastním organickým růstem posilujeme pozici naší banky. Když jsem nastoupil, Raiffeisenbank měla 400 tisíc klientů, nyní jich má přibližně o 50 procent víc. Velmi mě těší, že migrace klientů Citibank do našich systémů i integrace tohoto byznysu do našeho byznysu běží nad očekávání dobře. A také to, že bývalí klienti Citibank jsou spokojeni a odcházejí od nás mnohem méně, než jsme plánovali.

Igor Vida (49 let)

◼ Předsedou představenstva a generálním ředitelem Raiffeisenbank je od 1. dubna 2015. Pro rakouskou skupinu Raiffeisen pracuje skoro celou profesní kariéru.
◼ První zaměstnání po studiu na Slovenské technické univerzitě v Bratislavě sice našel v tehdy ještě státní Slovenské spořitelně, ale po roce dostal příležitost začít v rozbíhající se malé slovenské Tatra bance, kterou rakouská Raiffeisen převzala. A chopil se jí.
◼ V hierarchii banky stoupal rychle.
Už od roku 1997 seděl v představenstvu a díky němu Tatra banka vyrostla mezi tři největší banky. Šéfem Tatra banky se stal ve čtyřiceti letech.
◼ Vida patří na Slovensku k nejrespektovanějším bankéřům. Od roku 2009 až do odchodu do Raiffeisenbank byl prezidentem Slovenské bankovní asociace. Má pověst přímého a technologicky orientovaného manažera. V anketě PwC a Forbesu v roce 2014 byl vybrán jako nejrespektovanější generální ředitel na Slovensku.
◼ Vida je ženatý a má tři děti. Do Prahy přesídlil s celou rodinou.

HN: Začleňování nového byznysu obvykle váže velké kapacity celé firmy. Jakou "daň" za to platí Raiffeisenbank?

Koupili jsme nejen klienty, ale celou retailovou část, tedy i zaměstnance, kteří tuto část služeb Citibank zajišťovali. Teď už je situace lepší, protože převod ­klientů Citibank běží od jara v několika vlnách. Ale příprava vázala tak významné kapacity banky, že spolu se všemi regulatorními projekty, které musíme plnit, nám už skoro nedávala žádný další prostor pro rozvoj vlastního byznysu. Museli jsme naše systémy připravit, aby uměly nabízet stejné produkty, na které byli bývalí klienti Citibank zvyklí. Systémy, které to v Citibank zajišťovaly, totiž nebyly součástí koupě. Takže ano, museli jsme zbrzdit rozvojové a konsolidační projekty, na kterých jsme pracovali. Ta fáze už ale končí a těšíme se, že klientům budeme znovu přinášet zajímavé novinky.

HN: Jaké projekty jste museli přibrzdit?

Už delší dobu pracujeme na velkém projektu, který má přinést jednodušší obsluhu klientů přes různé prodejní kanály a hlavně o mnoho lepší zážitek klientů při jejich využívání. Raiffeisenbank má vynikající aplikaci na mobilní bankovnictví, ale například v internetovém bankovnictví naše řešení už tak moderní nejsou. To je jeden z těch rozvojových projektů, které jsme museli přeplánovat. Dnes však už běží naplno a věřím, že v nejbližších měsících, nejpozději v prvním pololetí příštího roku, uvidí první klienti významnou modernizaci internetového bankovnictví.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se