Nábytkářský řetězec Ikea dnes spustil v Česku e-shop. Firma spuštění internetového obchodu oproti původním plánům urychlila kvůli velkému zájmu zákazníků. Vybírat on-line je možné prakticky z celého sortimentu několika tisíc výrobků. Ikea to uvedla v tiskové zprávě. Řetězec byl jedním z posledních velkých prodejců v oboru, který on-line prodej dosud nenabízel.

Dosud mohli zájemci využít pouze službu "Klikni a vyzvedni", která umožňovala vybrat a zaplatit produkty prostřednictvím on-line platformy na internetu, a následně si zboží vyzvednout v obchodním domě nebo výdejním skladu.

"Naši zákazníci se dlouhodobě a velmi silně dožadovali možnosti nakoupit výrobky Ikea prostřednictvím internetu, a proto jsme všichni rádi, že jim ji nyní můžeme nabídnout," uvedl generální ředitel společnosti Marek Feltl.

Firma službu nazývá Klikni a dovezeme, zatím bude zboží distribuováno přímo z obchodních domů. Kompletní on-line řešení zavede řetězec v České republice v letech 2018 až 2019. "V rámci našeho lokálního řešení 'Klikni a dovezeme' připravujeme jednotlivé objednávky přímo v našich obchodních domech a doručujeme je ve spolupráci s našimi lokálními partnery v oblasti dopravy. V budoucnu bude některé objednané zboží našim zákazníkům doručováno přímo z našich globálních centrálních skladů," uvedla manažerka společnosti Nina Maláková.

Podíl nábytku prodaného v e-shopech v Česku loni činil zhruba sedm procent a dál roste. Vyplývá to z údajů Asociace českých nábytkářů (AČN). E-shopy již provozují velcí prodejci, například Sconto či Asko nábytek. Prodeje nábytku loni v Česku stouply meziročně o 7,8 procenta na 34,7 miliardy korun.

 

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru