Software Kentica využívají především středně velké firmy a organizace. „Takových je v Japonsku hodně, právě proto je pro nás tento trh atraktivní. Navíc je v oblasti softwarových aplikací vyspělý a japonské firmy dokážou úspěšně adaptovat nové technologie,“ vysvětluje strategické rozhodnutí Wayne Jašek, obchodní ředitel Kentico Software pro australský a asijské trhy.

Ačkoli se japonský trh liší od těch, na kterých Kentico již delší dobu působí, neúspěchu se nebojí. „Není to tak, že by tamnímu trhu vládli pouze lokální dodavatelé. Naopak se na něm v oblasti řešení pro webové stránky a online marketing prosazují i globální firmy,“ popisuje Jašek.

Na druhou stranu si Kentico dobře uvědomuje jazykovou bariéru a odlišnou kulturu, a to nejen obchodní. „To je také důvod, proč jsme se na japonský trh rozhodli proniknout prostřednictvím partnerů. Ti ho dobře znají a chápou všechna jeho specifika,“ doplňuje Jašek.

Právě první strategický partner Nextscape už také provedl lokalizaci softwaru Kentico do japonštiny. „To je jediná věc, kterou jsme museli na našem softwaru japonskému trhu přizpůsobit. Z produktového hlediska nebylo třeba upravovat nic zásadního. Software Kentico je totiž pro vývojáře dostatečně otevřený tak, aby si ho mohli upravovat podle svých potřeb,“ uzavírá Jašek.

 

Související