Obecně největším přínosem bude obdoba facebookového nástroje Insights, který slouží ke sledování úspěchu příspěvků a vyhodnocování jejich metrik. Pokud dnes chtějí firmy vědět, jak fungují jejich instagramové kampaně, musí používat analytické nástroje třetích stran, které nejsou vždy přesné.

Nově společnosti po přepnutí na firemní účet uvidí celkový a unikátní počet zhlédnutí příspěvků, míru zapojení uživatelů a počet prokliků na oficiální stránky firmy.

Poznejte své fanoušky

Právě zhlédnutí bude velmi přínosnou metrikou: dnes totiž firmy při vyhodnocování kampaní vycházejí pouze z míry zapojení uživatelů, tedy ze součtu lajků a komentářů, ale nevědí, kolik uživatelů reálně příspěvek vidělo.

Insights umožní firmám lépe poznat fanoušky. Dozví se jejich věkové a geografické složení nebo dobu, kdy jsou odběratelé kanálu nejčastěji on-line. Díky funkci Top Post také správci okamžitě uvidí, jaký obsah nejvíc zaujal. "Tato funkcionalita bude přínosná i pro firmy, které spolupracují s influencery, protože budou vědět, koho přesně influenceři ovlivňují," říká Martin Paukrt, social media manager digitální agentury Peppermint, která se specializuje na vyváření obsahu pro sociální sítě. Očekává se totiž, že i influenceři budou mít o firemní instagramové profily zájem.

Marketéři budou mít jednodušší práci s promovanými posty. Propagace příspěvků bude řízena přímo v rozhraní aplikace Instagram: kliknete na příspěvek, který chcete podpořit, a pak si jen zvolíte cíl kampaně, okruh uživatelů, rozpočet či délku trvání. Příspěvky mohou obsahovat různé výzvy k akci, které uživatele přivedou na cílový web kampaně.