Zájem českých firem o podporu při vývozu do Německa je letos rekordní. Uvedla to v pátek agentura CzechTrade. "Loni jsme za celý rok v Německu podpořili celkem 170 českých firem, letos jsme tuto hranici překročili již na konci července," uvedl generální ředitel CzechTradu Radomil Doležal.

Mezi klienty německé kanceláře CzechTrade, která je dlouhodobě nejvytíženější pobočkou agentury, patří zejména strojírenské firmy, dále firmy z elektrotechnického, automobilového a plastikářského průmyslu. "Největší nárůst zájmu o naše služby je ze strany výrobců potravin, které se snažíme uplatnit v německých maloobchodních řetězcích," dodal ředitel německé pobočky Adam Jareš.

Význam Německa pro tuzemskou ekonomiku roste. Od roku 2010 se zvýšil export českých firem do sousední země o více než polovinu, import vzrostl o 60 procent. Zhruba 4000 německých investorů drží rovněž největší podíl (21,9 procenta) zahraničního kapitálu v Česku a Německo je s podílem 32 procent nejvýznamnější exportní destinací tuzemských podniků. Vyplývá to z aktuální analýzy Asociace malých a středních podniků a živnostníků a Komerční banky.

Loni se export tuzemských firem do Německa zvýšil o 8,6 procenta na 1,26 bilionu korun. Německo je nejvýznamnějším obchodním partnerem, i z pohledu tvorby přidané hodnoty exportérů, dosahuje 19 procent z celkové přidané hodnoty tvořené českými vývozci.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru