Zisk švédského prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) stoupl v Česku ve finančním roce 2014/2015 o sedm procent na 143 milionů korun. Tržby se zvýšily o 13 procent na 2,77 miliardy korun. Letos chce řetězec otevřít pět nových prodejen. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

"Pro příští rok společnost nepředpokládá zásadní výkyv ve výsledku hospodaření v porovnání s fiskálním rokem končícím 30. listopadu 2015," uvedla firma. V letošním roce se chce firma soustředit na prodej a efektivitu nákladů.

Firma H&M loni otevřela v Česku jednu novou prodejnu a na konci loňského roku jich tak provozovala 44. Firma zaměstnává v ČR 864 lidí. V tuzemsku od loňska funguje i internetový obchod značky. Řetězec na českém trhu působí od roku 2003. Na začátku roku otevřel v pražské Pařížské ulici svůj první obchod módní značky COS v Česku.

Kromě těchto dvou značek řetězec vlastní značky Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories. H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Mezi největší tuzemské prodejce oděvů patří například Lidl, Tesco Stores, C&A moda, KiK, New Yorker či Takko.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru