Největší české síti obchodů se zvířaty, zvířecím krmivem a potřebami Pet Center loni vzrostly tržby o 16 procent na 767 milionů korun. Zisk klesl o pět procent z předloňských 10,3 milionů korun. Uvedl to ředitel sítě Dalimil Čech. Společnost loni otevřela 11 nových prodejen, nyní jich provozuje 104, hlavně v obchodních centrech. Podle Čecha je ale stále prostor na další expanzi, ročně firma v ČR obslouží 2,7 milionu lidí.

Další čtyři prodejny chce firma otevřít do konce letošního roku. "Vidíme možnost pro otevření dalších desítek prodejen," řekl Čech. Podle něj je sice trh limitovaný tím, že už se neotevírá moc nových obchodních center, přesto možnost expanze vidí.

Internetové prodeje podle Čecha rostou šestý rok za sebou o desítky procent, přesto tvoří klasický prodej 80 procent tržeb firmy. Na internetu nebo v supermarketech podle Čecha lidé mohou kupovat krmivo pro zvířata, hlavní výhodou kamenných obchodů je podle něj informovaný personál. Společnost zaměstnává 423 zaměstnanců, kteří prochází šestkrát ročně školením. Zaměstnanci pak zákazníkům mohou poradit, ale třeba také varovat před nákupem zvířat, která nejsou vhodná pro začínající chovatele. To jsou například některé druhy opic či papoušci kakadu.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Firma chce podle Čecha sjednotit péči o zvíře v průběhu celého jeho života, nyní je její součástí v Praze veterinární klinika, další se v září otevře na Moravě. "Pet center nabízí i funkce psí školky, tedy naučí jak se o štěně postarat tak, aby mělo základní návyky," dodal ředitel. V červenci řetězec otevře psí hotel.

Nejprodávanějšími zvířaty jsou podle Čecha králíci, křečci, andulky a morčata. Celkově však obchod se zvířaty tvoří necelých pět procent tržeb Pet Center.

Obchody Pet Center prodala v roce 2014 skupina Penta společnosti MVM Invest, která patří jejímu bývalému manažerovi Vladimíru Pelánovi.