Volvo spolupracuje s Uberem, Hyundai vede námluvy s Googlem, Bosch přetahuje šéfa elektromobilů Mercedesu a americké automobilky investují a loví mozky v Silicon Valley. Zprávy posledních dní z automobilového průmyslu naznačují, že auta, jak je známe dnes, se brzy stanou minulostí. Výrobci se na to snaží připravit a plánují utratit miliardy eur.

Oznámená spolupráce švédského Volva s Uberem je příkladem toho, jak bude obor již za pár let vypadat. Automobilka chce s Uberem, který nabízí moderní podobu taxi, pracovat na projektu autonomních aut. Zdánlivě nelogické partnerství je ale pro automobilky nutností. "Tato Aliance staví Volvo do srdce současné technologické revoluce v automobilovém průmyslu," říká šéf Volva Håkan Samuelsson.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru