Švédská automobilka Volvo Car Group a americký provozovatel alternativní taxislužby Uber se dohodly na vytvoření aliance, jejímž cílem bude vývoj samořídících vozů. Uber současně oznámil, že hodlá v příštích týdnech začít nabízet jízdu samořídícími auty v ulicích Pittsburghu.

Investice v hodnotě 300 milionů dolarů (7,2 miliardy korun) bude rozdělena mezi obě společnosti zhruba stejným dílem. Směřovat bude do výzkumu a vývoje softwaru i hardwaru jako senzorů používaných ke zjištění provozu a překážek. Volvo také podle dohody poskytne Uberu své sportovně-užitkové vozy, do kterých bude namontována samořídící technologie Uberu.

Uber má v současnosti výzkumnou laboratoř pro samořídící auta v Pittsburghu a pracuje na vývoji technologie pro autonomní řízení. Pittsburgh se nyní stane prvním městem, kde Uber začne jezdit se samořídícími auty. Jako první bude firma využívat vozy Ford Fusion, ve všech vozech však zatím budou i řidiči jako záloha. Samořídící vozy budou přepravovat cestující na stejném principu jako běžné vozy služby Uber.

Pro společnosti, jako je Uber, by začlenění samořídících aut do parku taxislužby znamenalo vysokou úsporu. Největší část nákladů těchto firem jsou mzdy řidičům.

Automobilka Volvo, kterou vlastní čínská společnost Geely, má pověst výrobce solidních a spolehlivých vozů. "Volvo je lídrem ve vývoji vozů a nejlepší ve své třídě, pokud jde o bezpečnost," uvedl v prohlášení výkonný ředitel Uber Travis Kalanick.

Uber rovněž oznámil, že koupil společnost Otto, která se zaměřuje na technologii umožňující samostatné řízení velkým nákladním vozům. Firma se nezaměřuje na výrobu vozů, pouze na technologii autonomního řízení, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru