Zisk supermarketů Billa loni v Česku stoupl meziročně o šest procent na 361 milionů korun. Tržby řetězce se zvýšily o procento na 21,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Na konci loňského roku Billa v Česku provozovala 204 prodejen, meziročně o pět víc. Společnost, která patří do první desítky největších obchodníků v Česku, v tuzemsku zaměstnává přibližně 5500 lidí. Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market do německé obchodní skupiny REWE Group.

Billa na přelomu letošního a loňského roku dokončila projekt stop&shop se sítí čerpacích stanic Shell. Obchody Billa jsou tak na 43 čerpacích stanic této značky v Česku. Koncept funguje tak, že zatímco obsluha čerpací stanice tankuje, řidič v obchodě nakoupí a vše zaplatí najednou u pokladny.

V Česku je celkem 15 294 obchodů s potravinami a smíšeným zbožím, od roku 2013 jejich počet klesl o čtyři procenta. Nejvíc ubylo malých prodejen. Snížil se i počet supermarketů, za poslední tři roky o 28. Naopak přibylo 19 hypermarketů. Vyplynulo to z posledního průzkumu společnosti Nielsen. Supermarkety a hypermarkety dohromady představují 80 procent celkového obratu sítě obchodů s potravinami a obchodů se smíšeným zbožím. Jde o nejvyšší podíl v rámci střední Evropy.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru