Mercedes-Benz se čtyři roky krčil vzadu za BMW a Audi. A fanoušci značky se začali obávat, že dřívější král už žezlo definitivně předává jiným. Loni však situace nabrala nový směr.

Mercedes překonal Audi a v prvním pololetí letošního roku dál rostl rychleji než jeho dva konkurenti a porazil i BMW. Stal se tak po dlouhých 10 letech opět jedničkou mezi prémiovými vozy.

Tento cíl si šéf automobilky Daimler, jež Mercedesy vyrábí, vytyčil až na rok 2020. Bylo to v době, kdy se firma poprvé v historii ocitla až na potupném třetím místě. Nyní Dieter Zetsche očekává, že druhá půlka roku bude ještě lepší než ta první. Důvod? Rozjíždí se prodeje nové třídy E, která je z pohledu prodejů i zisku stěžejním modelem Mercedesu. "Druhou polovinu roku jsme začali s rekordními prodeji a systematicky pokračujeme v naší cestě. Vývoj zisku ukazuje, že si naše firma velmi dobře stojí ve všech oblastech," říká šéf Zetsche. Právě jeho chtěli před lety odvolat, protože dopustil zaostávání za konkurencí. Dnes je tím, kdo firmu táhne kupředu.

V Mnichově, kde sídlí BMW, a v centrále Audi v Ingolstadtu asi rychlým růstem konkurenta ze Stuttgartu nebyli potěšeni, důvod k panice to však není. Při pohledu na dlouhodobý vývoj prodejů této trojice automobilek je jasné, že se všechny drží na dosah a rostou prakticky ruku v ruce. Změny pozic jsou jen drobná přetahovaná. Těžko by se hledal obor, jemuž s takovým náskokem kralují tři firmy ze stejné země, jejichž síla je prakticky vyrovnaná. A to přesto, že každá oslovuje trochu jinou skupinu zákazníků. Stačí porovnat pololetní čísla: Mercedes prodal 1 007 000 vozů, BMW 987 tisíc a Audi 953 tisíc.

Poslednímu v řadě tak stačí přidat 5,6 procenta, a stane se jedničkou.

BMW sice zaznamenalo dílčí porážku, dál však jako automobilka zůstává jedničkou v prémiovém sektoru. Patří pod něj totiž nejen britský výrobce superluxusních vozů Rolls-Royce, ale i stále úspěšnější Mini. Tato stylová malá auta si jen za první pololetí koupilo 175 tisíc zákazníků. Mercedes se v tomto směru snaží opírat o značku Smart. Ta ovšem zdaleka není tak populární a prodeje má oproti Mini ani ne poloviční. Audi sice má jen Lamborghini, samo ale patří pod koncern Volkswagen, který vlastní i Bentley a hlavně Porsche. A síly jsou zase zhruba vyrovnané.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru