Tržby největšího čínského internetového prodejce Alibaba Group za minulé čtvrtletí vzrostly o 59 procent na 32,15 miliardy jüanů (117,4 miliardy korun), a překonaly tak očekávání. Zisk v prvním fiskálním čtvrtletí, což je od dubna do konce června, ale výrazně klesl, sdělila ve čtvrtek společnost.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru odhadovali, že tržby dosáhnou 30,2 miliardy jüanů. Firma také sdělila, že příjmy z prodeje zboží přes mobilní zařízení vzrostly o 119 procent na 17,5 miliardy jüanů, počet aktivních mobilních uživatelů se zvýšil o 39 procent.

Čistý zisk se snížil na 7,14 miliardy jüanů. Ve stejném období loňského roku dosáhl zisk Alibaby 30,8 miliardy jüanů.

Hrubý objem obchodů za první čtvrtletí účetního roku stoupl o 24 procent na 837 miliard jüanů. Tento ukazatel měří hodnotu obchodních transakcí uskutečněných prostřednictvím firemních platforem ostatními prodejci. Alibaba Group v červnu předpověděla, že objem obchodních transakcí se jí do roku 2020 zvýší takřka na dvojnásobek.

Alibaba vyrovnává zpomalování růstu výnosů z internetového prodeje na domácím trhu expanzí do dalších sektorů a do zahraničí. V poslední době se pouští zejména na pole médií a filmového průmyslu. Investuje i do cloudových služeb a samořízených automobilů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru