Olympijská symbolika patří k nejcennějším a také nejlépe chráněným značkám na světě. Marketingové spojení s pěti propojenými kruhy se podle mluvčího Českého olympijského výboru (ČOV) Marka Brodského sponzorům olympijského hnutí rozhodně vyplácí. Jako argument uvádí částky, kterými firmy českým olympionikům dohromady přispívají.
"Pokud dojde k naplnění všech závazků, dosáhnou za čtyřleté období příspěvky současných partnerů olympijského týmu až pěti set milionů korun," říká Brodský. Čtyřletý olympijský cyklus, na který se smlouvy se sponzory sjednávají, přitom "doběhne" právě letos po olympijských hrách v brazilském Riu de Janeiru. Ty budou ještě podporovat tři generální a osm oficiálních partnerů s dalšími sedmi tuzemskými dodavateli.
Zda olympijská značka přiláká více peněz českých sponzorů než v době olympiády v Londýně či Pekingu, není zřejmé. O sumě kolem 500 milionů mluvili lidé z Českého olympijského výboru i v roce 2008, ovšem o tom, jaká byla skutečnost, se vlastně neví. Český olympijský výbor totiž konečnou částku nezveřejnil.
To, jaké jsou skutečné náklady na sponzoring, pak olympijský výbor i jeho partnerské firmy tají ještě pečlivěji. Sumy se už dekádu pohybují v řádu jednotek až desítek milionů. Menší partneři však dokážou svou značku s olympioniky spojit i za statisíce. Příkladem může být výrobce hodinek Prim. Ten své chronometry s cenou udávanou ve vyšších desítkách tisíc věnuje všem českým sportovcům, kteří v Riu dosáhnou na medaile.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru