Německému výrobci luxusních vozů Audi klesl v první polovině roku provozní zisk o 18 procent na 2,4 miliardy eur (65 miliard korun). Důvodem jsou mimořádné náklady spojené s emisním skandálem a problémy s airbagy firmy Takata.

Automobilka, která je stejně jako česká Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen, současně v pátečním prohlášení varovala, že kvůli mimořádným nákladům se jí nepodaří splnit cíl ziskovosti na letošní rok.

Audi uvedlo, že v samotném druhém čtvrtletí navýšilo rezervy na ztráty způsobené emisním skandálem a problémy s airbagy o 165 milionů eur. Celkové rezervy na možné ztráty způsobené těmito problémy tak nyní dosahují 563 milionů eur.

Automobilka očekávala, že její zisková marže, tedy podíl zisku na tržbách, bude letos činit osm až deset procent. Nyní však varovala, že marže bude o něco nižší. Žádné další podrobnosti ale neposkytla, napsala agentura Reuters.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Prodej Audi se v prvním pololetí zvýšil o 5,6 procenta na 953 000 vozů. Loni Audi předhonil v prodeji aut Mercedes, což znamenalo propad až na třetí místo mezi největšími výrobci luxusních aut. Letos chce automobilka představit více než 20 nových nebo modernizovaných modelů a překonat loňský prodej, který činil rekordních 1,8 milionu vozů.

Volkswagen ve čtvrtek uvedl, že jeho čistý zisk se v pololetí meziročně propadl o 37 procent na 3,6 miliardy eur. Provozní zisk klesl o 22 procent na 5,3 miliardy eur. Mohou za to mimořádné náklady související s emisním skandálem.

Volkswagen loni přiznal, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 2,3 milionu vozů Audi a 1,2 milionu vozů Škoda Auto.