Věrnostní program Prime i rychlý růst na poli cloudových služeb přinesl Amazonu ve druhém čtvrtletí růst čistého zisku na 857 milionů dolarů, zatímco minulý rok činil jen 92 milionů. Rostly i tržby, které oproti minulému roku vzrostly o 31 procent na 30,4 miliardy dolarů.

Akcie v poobchodní fázi reagovaly růstem o dvě procenta, neboť se společnosti podařilo překonat i odhady analytiků. Hlavním tahounem byl předplatitelský Prime program, který věrným zákazníkům Amazonu nabízí například za roční poplatek dopravu zdarma. Navíc se účastník programu může dívat na filmy a seriály, které Amazon na svém webu poskytuje v rámci tzv. služby Prime Video, jež je konkurencí Netflixu.

Tím ale Amazon nekončí a v květnu spustil novou službu, která nabízí uživatelům nahrávajícím videa více možností, jak se bude za video platit. Budou si moci vybrat, zda bude jejich nahrané video volně přístupné, zda ho bude možné pronajmout přes kanál odběratelů nebo zda bude za paywallem od Amazonu.

Amazon se tak snaží konkurovat nejen Netflixu ale i YouTube a z internetového obchodu se chce stát dalším multimediálním gigantem.

Kromě nových služeb tržbám také pomohl nákupní Prime festival, který společnost pořádá každý rok. Letos byly v tento jediný den ovšem prodeje rekordní.

Příjmy z cloudových služeb pak vzrostly o 58,2 procenta na 2,89 miliardy dolarů, čímž Amazon překonal odhady, které činily 2,83 miliardy dolarů. Právě cloud bude dle společnosti dalším motorem růstu.

Na příští rok plánuje Amazon navíc spuštění internetové televize na bázi předplatného Unplugged. Už teď navíc Amazon s YouTube soupeří na poli videoherního průmyslu. Amazon v roce 2014 koupil streamovací službu Twitch, přes kterou hráči v přímém přenosu vysílají záběry z hraní videoher, za necelou miliardu dolarů.

Amazon působí i v České republice. V roce 2013 otevřel centrum vráceného zboží v Dobrovízi u Prahy. Loni v září tam pak spustil provoz svého prvního distribučního centra v České republice.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru