Ford se rozhodl změnit strategii. Doba, kdy nabízel pro různé trhy různé modely, je pryč. Nyní chce vyrábět globální auta, která musí fungovat stejně dobře v USA, Evropě i Číně. Díky tomu se na české silnice loni dostal sportovní Mustang, teď přichází velké sportovní užitkové vozidlo (SUV) se jménem Edge. Zatímco v domovských Spojených státech jde už o druhou generaci, na zdejším trhu působí tato novinka neokoukaně, až exoticky.

Nabízet globální model ovšem podle Fordu neznamená, že by měl každý zákazník stejné možnosti. V Americe se Edge například prodává se třemi benzinovými motory, z nichž dva jsou šestiválce, a také s pohonem předních kol. V Číně je zase k dostání prodloužená varianta se třetí řadou sedadel. V Česku ani jedno neseženete. Nabídka je mnohem jednodušší − vždy diesel, vždy 4x4 a vždy místo maximálně pro pět lidí.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se