Velmi kritický je k pondělnímu rozhodnutí vlády uzavřít s firmou Kapsch smlouvu o výběru mýtného na další tři roky bývalý ministr dopravy a expert z Dopravní fakulty ČVUT Petr Moos. 

Prodloužení smlouvy prosadil v pondělí na vládě ministr dopravy Dan Ťok (ANO). Rakouská firma Kapsch, která mýtné od nákladních automobilů vybírá už deset let, získá od státu zhruba šest miliard korun. A to bez výběrového řízení. 

Ministr Ťok argumentoval tím, že pokud se neprodlouží kontrakt s Kapschem, od ledna se mýto přestane vybírat a Česku by tak hrozilo, že by ročně přišlo zhruba o deset miliard korun. Není ale jasné, proč se už před lety nezačalo připravovat výběrové řízení, které by mohlo zajistit výhodnější podmínky pro stát, než jak je nastavuje pouhé prodloužení smlouvy s firmou Kapsch.

Podle Moose ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic zoufale chybějí experti na mýto. Stávající dodavatel mýtného systému přitom má od státu dostat bez výběrového řízení zhruba šest miliard korun. "Obávám se komplikací ze strany dalších zájemců o dodání této služby," říká Moos v rozhovoru s HN.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se