Bylo po druhé světové válce a při výrobě hraček se začala používat novinka − plast, který odvětví naprosto změnil. A také sehrál klíčovou roli v příběhu německé firmy Bruder, která je jedním z nejznámějších výrobců modelů aut a traktorů v Evropě.

Když se Paul Bruder vrátil na konci 40. let z válečného zajetí, obnovil svou hračkářskou živnost a do svého podnikání přibral i syna Heinze. "Ten po nástupu v polovině 50. let koupil jeden použitý lis na plastové díly. Formy si vyráběl jako vyučený nástrojář sám. Plast byl v padesátých letech revolucí ve výrobě hraček," popisuje současný šéf firmy, Paul Heinz Bruder. Ten už patří ke třetí generaci, která rodinný podnik vede. "Přechod na plast měl úspěch a podnik pod vedením mého otce vyvážel i do Anglie nebo do Spojených států," dodává Bruder.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru