Francouzský potravinářský koncern Danone, největší světový výrobce jogurtů, hodlá za 12,5 miliardy dolarů převzít amerického producenta biopotravin WhiteWave Foods. Hodnota byznysu Danone v USA se tak skoro zdvojnásobí a bude představovat 22 procent jeho celkových tržeb proti dosavadním 12 procentům.

Jde o jejich největší akvizici od roku 2007, kdy převzali kontrolu nad nizozemskou společností Numico, informuje agentura Reuters. Francouzi, jimž se nyní tolik nedaří v Rusku a Brazílii – kvůli jejich hlubokému hospodářskému útlumu –, se tak snaží posílit pozici na jiných velkých trzích. Proto za jednu akcii americké společnosti nabízejí 56,25 dolaru, o 24 procent více, než činil její kurz za posledních 30 obchodních dnů.

Zatím jste si přečetli 50 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru