Americký maloobchodní gigant Walmart se dohodl na strategické alianci s druhým největším čínským internetovým prodejcem JD.com. Walmart v rámci partnerství prodá této společnosti svůj čínský e-shop Yihaodian, sdělila v pondělí americká firma.

V rámci dohody JD.com prodá Walmartu zhruba 145 milionů nových akcií, což představuje přibližně pět procent akciového kapitálu čínské firmy. Aliance s JD.com by měla podpořit aktivity Walmartu na rozsáhlém čínském trhu, uvedla agentura Reuters.

JD.com převezme kontrolu nad značkou a webovou stránkou Yihaodianu, servisu zaměřeného na zámožné ženské zákaznice. Walmart bude dál řídit divizi přímého prodeje Yihaodianu.

Dohoda poskytuje Walmartu přístup k internetovému servisu JD.com. Jeho divize Sam’s Club si na něm otevře vlastní prodejní místo a bude využívat dodávkovou síť čínského partnera, uvedly firmy.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru