Americký maloobchodní gigant Walmart se dohodl na strategické alianci s druhým největším čínským internetovým prodejcem JD.com. Walmart v rámci partnerství prodá této společnosti svůj čínský e-shop Yihaodian, sdělila v pondělí americká firma.

V rámci dohody JD.com prodá Walmartu zhruba 145 milionů nových akcií, což představuje přibližně pět procent akciového kapitálu čínské firmy. Aliance s JD.com by měla podpořit aktivity Walmartu na rozsáhlém čínském trhu, uvedla agentura Reuters.

JD.com převezme kontrolu nad značkou a webovou stránkou Yihaodianu, servisu zaměřeného na zámožné ženské zákaznice. Walmart bude dál řídit divizi přímého prodeje Yihaodianu.

Dohoda poskytuje Walmartu přístup k internetovému servisu JD.com. Jeho divize Sam’s Club si na něm otevře vlastní prodejní místo a bude využívat dodávkovou síť čínského partnera, uvedly firmy.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru