Při kontrolách e-shopů zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI) v prvním čtvrtletí nedostatky v 83 procentech z nich, je to o tři procentní body meziročně víc. Inspektoři uložili provozovatelům internetových obchodů 293 pokut v celkové hodnotě 1,6 milionu korun. ČOI to v pondělí oznámila v tiskové zprávě.

Celkem inspekce na začátku roku provedla 308 kontrol, porušení předpisů zjistila v 255 z nich. "V oblasti elektronického obchodování přetrvávají nadále nedostatky spočívající zejména v klamavém jednání, kdy provozovatelé používají nepravdivou informaci, která může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Často byly podle něj také zjištěny nedostatky v obchodních podmínkách internetových prodejců, kdy spotřebitelé nebyli řádně informováni o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, včetně údaje o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

V prvním čtvrtletí se obrátilo na Českou obchodní inspekci se stížností na on-line obchodníka 1555 spotřebitelů, zhruba stejně jako ve stejném období loni.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

ČOI také upozornila na velký počet stížností na e-shop www.kompletvse.cz v posledních týdnech. Na těchto stránkách jsou nabízeny např. elektrovýrobky či šperky. "Všechna podání směřují na to, že po uzavření distanční smlouvy a zaplacení kupní ceny dopředu na účet je objednávka ze strany prodávajícího zrušená a peníze zaslány zpět nejsou," dodal mluvčí.

Firma, která je uvedena jako provozovatel, nemá podle zjištění inspekce s e-shopem nic společného a kvůli zneužití firemních identifikačních údajů podala oznámení na policii.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru