Uber, nejhodnotnější start-up světa, jehož tržní cena se pohybuje kolem 62 miliard dolarů, má smělé plány. Se svou aplikací, která propojuje řidiče s těmi, kdo potřebují odvézt, proniká do čím dál menších měst. Česko, kde působí v Praze a chystá se do Brna, nevyjímaje.

V Česku zatím funguje služba UberBlack, zaměřená na luxusní taxilimuzíny typu Audi A6, a UberPop, kde jako taxikáři vystupují běžní majitelé osobních vozů. Tento projekt budí jak v Česku, tak jinde po Evropě největší vášně, neboť obchází jinak přísná pravidla pro taxi.

Sdílení ale funguje ještě jinak. V rámci UberPool se o už tak nízké náklady může podělit více zákazníků. Řidič pak jede s více klienty na různá − od sebe nepříliš vzdálená − místa.

"UberPool už nyní představuje 20 procent našeho byznysu, v Praze ho sice zatím nenabízíme, ale přineseme jej do každého velkého města," říká v rozhovoru pro HN David Plouffe, člen představenstva kalifornské firmy a bývalý poradce amerického prezidenta Baracka Obamy.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se