Uber, nejhodnotnější start-up světa, jehož tržní cena se pohybuje kolem 62 miliard dolarů, má smělé plány. Se svou aplikací, která propojuje řidiče s těmi, kdo potřebují odvézt, proniká do čím dál menších měst. Česko, kde působí v Praze a chystá se do Brna, nevyjímaje.
V Česku zatím funguje služba UberBlack, zaměřená na luxusní taxilimuzíny typu Audi A6, a UberPop, kde jako taxikáři vystupují běžní majitelé osobních vozů. Tento projekt budí jak v Česku, tak jinde po Evropě největší vášně, neboť obchází jinak přísná pravidla pro taxi.
Sdílení ale funguje ještě jinak. V rámci UberPool se o už tak nízké náklady může podělit více zákazníků. Řidič pak jede s více klienty na různá − od sebe nepříliš vzdálená − místa.
"UberPool už nyní představuje 20 procent našeho byznysu, v Praze ho sice zatím nenabízíme, ale přineseme jej do každého velkého města," říká v rozhovoru pro HN David Plouffe, člen představenstva kalifornské firmy a bývalý poradce amerického prezidenta Baracka Obamy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi