Čistý zisk největšího světového prodejce oděvů Inditex vzrostl v prvním čtvrtletí jeho finančního roku o šest procent na 554 milionů eur (15 miliard korun). Firmě, jejíž hlavní značkou je Zara, pomohly k nečekaně lepšímu výsledku solidní tržby. Nadále přitom expandovala v oblasti internetového prodeje.

Tržby společnosti se během tří měsíců do konce dubna zvýšily o 12 procent na 4,9 miliardy eur. Nový finanční rok firmy začal v únoru.

Společnost rovněž oznámila, že v prvních týdnech druhého čtvrtletí, konkrétně od začátku května do 13. června, jí tržby při neměnných směnných kurzech vzrostly o 15 procent.

Inditex sice vykazuje hospodářské výsledky v eurech, zhruba polovinu celkových tržeb ale inkasuje v jiných zahraničních měnách, což znamená, že pohyb eura ovlivňuje ziskovost podniku.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Konkurenční švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M), jemuž zisk v prvním čtvrtletí klesl, mezitím ve středu oznámil, že u tržeb v místních měnách zaznamenal v květnu nárůst o devět procent.

Inditex proslul tím, že nejnovější trendy na přehlídkových molech dokáže dostat do obchodů v řádu několika dnů. Vděčí za to vysoce automatizovanému výrobnímu procesu a výrobním základnám nacházejícím se nedaleko distribučního střediska v severním Španělsku.

Společnost založil Amancio Ortega, který je nyní jedním z nejbohatších lidí světa. První prodejnu Zara otevřel Inditex v roce 1975 a v roce 1988 podnik zahájil expanzi do zahraničí.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru