Moje generace má příležitost napravit chyby, řekl Duncan Jones a nemluvil o politice či ekonomii, ale o krušné realitě filmových adaptací videoher. "Chtěl jsem, aby diváci pochopili, proč tolik lidí hraje hry a záleží jim na nich," říká režisér snímku Warcraft: První střet, který minulý týden vstoupil do kin. A v Číně zbořil rekordy.

Není divu, že Hollywood v posledních letech hledá klíč k adaptacím her. Když koncem loňského roku všechny filmové časopisy sledovaly, jak nové Hvězdné války usedají na trůn coby film, který utržil historicky největší sumu za první víkend v amerických kinech, videoherní byznys měl už měsíc po bitvě zcela jiných proporcí.

Hvězdné války utržily za první víkend ve Spojených státech bezmála čtvrt miliardy dolarů, celosvětově něco přes půl miliardy. Videohra Fallout 4 však získala loni v listopadu od hráčů přes 750 milionů dolarů jen během prvního dne prodeje.

Od filmového Warcraftu se čekaly velké věci. Když byla tato extrémně návyková on-line hra, v jejímž světě často lidé tráví více času než ve svých skutečných domovech, na vrcholu popularity, hrálo ji přes 12 milionů hráčů.

Ještě koncem loňského roku jich bylo 5,5 milionu.

Tržby World of Warcraft, tedy oné zmiňované on-line hry ze světa Warcraftu, přesahují 8,5 miliardy dolarů, což je ve filmovém světě nepředstavitelné číslo.

Tento víkend však Warcraft, jehož náklady se pohybují kolem 160 milionů dolarů, v amerických kinech propadl a utržil jen necelých 25 milionů.

Zato v Číně jde po prvních pěti dnech od uvedení o nejvýdělečnější zahraniční titul všech dob. Za tu dobu zde dosáhl na částku 156 milionů dolarů.

Filmový Warcraft vznikl v době, kdy se v Hollywoodu mění pravidla hry.

Na rozdíl od superhrdinských komiksů, populárních převážně v Americe, je obliba videoher celosvětová a stále stoupá. Ale zatímco komiksové filmy vydělávají miliardy dolarů a mají úspěch i u kritiků, filmy podle her doposud sklízely převážně výsměch.

Většinou svorně od hráčů, kritiků i běžných diváků. Hollywood nyní bere výzvu zúročit videoherní potenciál "zodpovědně".

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru