Nejvýše postaveným manažerem pražského dopravního podniku (DPP) je předseda představenstva Martin Gillar. Na starosti bude mít úsek generálního ředitele.
Rozhodlo o tom v pátek představenstvo DPP.
Samostatného generálního ředitele představenstvo volit neplánuje, fakticky ale bude tuto funkci vykonávat právě Gillar. V čele podniku nahradil v květnu odvolaného ředitele Jaroslava Ďuriše.
DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10 000 lidí.
"Představenstvo rozhoduje o tom, že předsedovi představenstva Martinu Gillarovi náleží pozice generálního ředitele společnosti. V rámci této pozice je Martin Gillar oprávněn vykonávat činnosti, které vnitřní předpisy DPP svěřují do působnosti generálního ředitele, a je oprávněn užívat označení generálního ředitele," píše se v usnesení představenstva.
Prý by tak měla být pátečním rozhodnutím v podniku posílena pozice představenstva. Ti z vrcholných manažerů, kteří budou zároveň jeho členy, už budou mít pouze manažerskou smlouvu o výkonu funkce člena představenstva, nikoliv smlouvu zaměstnanců DPP, a to včetně Gillara. Ti se pak budou zodpovídat Gillarovi jako předsedovi v rámci jednání představenstva.
Zbylí manažeři, v tuto chvíli například ekonomický či investiční ředitel, budou Gillarovi podléhat přímo.
"Jedná se o tzv. německý model fungování. O odstranění zdvojení funkcí se v DPP mluví již od roku 2014," uvedl zdroj ČTK.
Představenstvo si v pátek zvolilo rovněž místopředsedu. Stal se jím dopravní ředitel Ladislav Urbánek, který byl po Ďurišově odvolání pověřen řízením podniku.
Gillar byl zvolen do funkce předsedy představenstva zhruba v polovině letošního května dozorčí radou podniku. Ta předtím z této funkce odvolala právě Ďuriše.
Gillar předtím působil na pozici ředitele divize rozvoje a strategie České pošty.
Společně s Ďurišem v DPP skončila také bývalá místopředsedkyně představenstva a ekonomická ředitelka Magdalena Češková. Ta byla v roce 2012 několik měsíců pověřena řízením podniku poté, co byl odvolán tehdejší ředitel Vladimír Lich.
Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha její fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.