Společnost FTV Prima, která v ČR provozuje několik televizních stanic, loni zvýšila zisk o 48 procent na 298,3 milionu korun. Tržby stouply o sedm procent na 2,8 miliardy korun. Letos čeká růst zisku nejméně o 15 procent. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti, na kterou ve čtvrtek upozornil server Mediaguru.

Prima byla loni druhou nejsledovanější komerční televizí za Novou. Celková průměrná roční sledovanost jejích programů v minulém roce dosáhla téměř 21 procent ve skupině diváků starší 15 let. Společnost loni uvedla dva nové kanály Prima Max a Prima Comedy Central.

Do hospodaření se kromě poklesu tržeb za prodej reklamy negativně promítly i turbulence na devizových trzích, které představovaly propad 22 milionů korun. Dopad mělo i přeceňování zůstatku knihovny vlastní tvorby.

Letos chce Prima zahájit generační změnu primární cílové divácké skupiny. Více se chce zaměřit na mladší diváky a obecně na skupinu mezi 15 a 54 lety. Společnost letos očekává mírný pokles tržeb kvůli změně obchodních podmínek, která souvisí se záměrem zvýšit podíl na reklamním trhu. Zároveň chce o pětinu zvýšit příjmy z on-line aktivit.

Skupina provozuje televizní kanály Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Comedy Central. Vlastníky mateřské společnosti FTV Prima Holding jsou rovným dílem GES Media Europe českého podnikatele Ivana Zacha a švédská MTG Broadcasting.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru