Platby na internetu se zdají pro mnoho Čechů samozřejmostí, ale ještě před rokem 2010 to tak zdaleka nebylo. Mnoho e-shopů ani nepřijímalo platební karty. Ani dnes, kdy se objem on-line transakcí v České republice pohybuje v řádech desítek miliard korun ročně a každým rokem vyskočí o další desítky procent, nepatříme k nejvyspělejším trhům. Například většina e-shopů na svém webu stále nenabízí on-line platbu kartou. Velká oblíbenost platby na dobírku je tak zřejmá.

V západní Evropě nebo v USA dobírka už téměř neexistuje, převažují on-line platby kartou a rychlé on-line bankovní převody přes takzvaná bankovní tlačítka. Tyto moderní formy plateb v některých zemích dosahují až devadesátiprocentního podílu na všech transakcích. Naopak na Východě je situace opačná, například v Rumunsku lidé platí dobírkou v 92 procentech případů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru