Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v květnu meziročně snížil o 14,5 procenta na 107 665 vozů. Tempo jeho poklesu tak zrychlilo z dubnových 8,5 procenta. Vyplývá to z údajů, které ve středu zveřejnilo podnikatelské sdružení AEB. České automobilce Škoda Auto se však prodej na ruském trhu v květnu podařilo zvýšit téměř o čtvrtinu.

"Celkový květnový výsledek demonstruje, že cesta ke stabilizaci trhu zůstává hrbolatá," uvedl předseda automobilového výboru AEB Jörg Schreiber. "Ačkoli se automobilový trh dál potýká s problémy, makroekonomická situace poskytuje důvod k opatrnému optimismu," dodal.

Ruský automobilový trh se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou doléhají nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. V celém loňském roce se prodej aut propadl o 36 procent na 1,6 milionu vozů. V prvních pěti měsících letošního roku se pak snížil téměř o 15 procent na 548 119 vozů.

Škoda Auto podle údajů AEB vykázala v květnu na ruském trhu meziroční nárůst prodeje o 24 procent na 4705 vozů. V období od ledna do května nicméně odbyt škodovek v Rusku meziročně klesl o sedm procent na 22 094 vozů.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru