Zhruba 19 tisíc zaměstnanců obchodních řetězců Kaufland a Lidl v Česku si musí zvykat na novou atmosféru na pracovišti. Vedení skupiny Schwarz, pod kterou obě firmy patří, prosadilo změnu firemní kultury − všichni zaměstnanci si mají tykat a oslovovat se křestním jménem.

Celkově se změna týká zhruba 375 tisíc lidí, kteří jsou v německé skupině Schwarz zaměstnáni po celém světě, a vychází z hlavy šéfa koncernu Klause Gehriga. Ten měl podle německého deníku FAZ už dost toho, že musí neustále ze schůzek na golfu, při kterých si s obchodními partnery tykal, přecházet ve své práci do formálnějšího a svázanějšího vykání. Kolegové z vedení přitom měli podobné pocity, když se vraceli ze schůzek ze Spojených států amerických, kam se Lidl chystá vstoupit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se