Televize Prima loni zvýšila výnosy i provozní zisk z online reklamy o pětinu. Tržby Primy z bannerové reklamy v ceníkových cenách loni dosáhly 360 milionů korun, což firmu řadí mezi pět největších hráčů na trhu. Vyplývá to z informací televize a Sdružení pro internetový rozvoj.

V dvouciferném růstu Prima pokračuje i letos. Počet přehrání videí na serveru iPrima se v dubnu zvýšil o 91 procent na 45,8 milionu, v lednu byl přitom růst třetinový.

V posledním roce měla Prima téměř 2,3 milionu reálných uživatelů z PC a 1,2 milionu z mobilních telefonů. Její nejvýnosnější server Prima Play pak zaznamenal více než půl milionu uživatelů z PC a přes 100 tisíc z mobilů.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

V budoucnu se chce firma zaměřit na prodej inzerce v rámci hybridního televizního vysílání. I pro tento formát se chystá využít tzv. programatickou reklamu, která umožňuje vyšší cílení na diváka. Programatická reklama v současnosti tvoří asi šestinu online příjmů Primy.

FTV Prima se zaměřuje na internet od roku 2013. Skupina provozuje televizní kanály Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Comedy Central. Vlastníky mateřské společnosti FTV Prima Holding jsou rovným dílem GES Media Europe českého podnikatele Ivana Zacha a švédská MTG Broadcasting.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru