Potravinářské společnosti Danone loni v Česku vzrostl zisk více než na dvojnásobek a činil 28,8 milionu korun. Tržby se ale propadly o pětinu na 1,67 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti umístěné ve Sbírce listin. Pokles tržeb byl hlavně na domácím trhu, a to z předloňských 1,29 miliardy na 864 milionů korun v roce 2015.

V letošním roce chce firma pokračovat v rozvoji svých hlavních značek, mezi které patří například jogurty Activia, Actimel nebo Kostíci.

Firma v loňském roce zrušila 14 pracovních pozic, především obchodních zástupců. "Společnost se bude nadále snažit snižovat náklady," píše představenstvo firmy. Průměrně měla loni 83 zaměstnanců. Loni ani předloni neobdrželi členové statutárních ani dozorčích orgánů žádné odměny.

"Firemní politika týkající se dividend je zaměřená na rozdělení 100 procent zisku a stejný přístup se předpokládá i v následujícím roce," píše se ve zprávě. Vlastníkem firmy je společnost Produits laitiers frais est Europe, mateřskou firmou skupiny francouzská Danone SA.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Ta je největším světovým výrobcem jogurtů, loni se jí zvedl čistý zisk o 14,6 procenta na 1,28 miliardy eur (34,6 miliardy korun). Růst podpořil hlavně vyšší prodej čerstvých mléčných produktů a balené vody. Letos však firma očekává nestabilní a nejisté hospodářské podmínky, když varovala před obtížemi na trzích, jako jsou Čína, Rusko či Brazílie.

Předloni společnost prodala závod v Benešově. "Od února 2014 pro nás vyrábí v benešovském závodě jogurty společnost Schreiber Czech Republic," píše na svém webu.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru