V Česku podle ředitele FTV Prima Marka Singera ještě nenastal čas spustit placenou videotéku. Češi nejsou na rozdíl třeba od diváků ve Skandinávii připraveni platit za videoobsah na vyžádaní, uvedl v rozhovoru pro HN.

Videa jsou hlavně lákadlem pro mladé - Prima jim je chce nabídnout v “atraktivních balíčcích” a chce využívat také více obsahu od samotných diváků. U klasických televizních diváků zatím ve sledovanosti podle Singera vedou seriály a původní tvorba.

HN: Loni jste se vrátil ze švédské mateřské společnosti MTG a vedete nyní jen českou Primu. Co z působení v evropské skupině můžete uplatnit tady?

Krátkodobě nic moc, ale ze střednědobého pohledu je toho, myslím, docela hodně. To, co se děje ve Skandinávii, je do určité míry předobrazem toho, co se bude dít tady. Mluvím teď hlavně o přechodu z lineární televize na nelineární. Protože ten je tam z různých důvodů nejrychlejší v Evropě. Je jasné, že to čeká všechny evropské trhy. Jde o míru a rychlost. Je to takové okno do budoucnosti našeho trhu.

HN: A jak ta budoucnost vypadá?

Na tamním trhu mají lidé více kanálů pro konzumaci videí. Mají video na vyžádaní, tedy více toho nelineárního obsahu.

HN: Nelineární obsah znamená, že nesleduji televizi tak, jak běží podle televizního programu, ale už jsem schopná regulovat, co chci vidět?

Ano. A  není v ní jenom obsah, který vysílá televize, ale je tam i videotéka. Dost se mění i chování a způsob, jakým lidé platí předplatné. Vypadá to jako detail, ale pro budoucnost televize je to rozhodující. Dřív si člověk udělal smlouvu třeba se Skylinkem na rok nebo dva na služby související se sledováním televize. Kdežto na on-ine videoslužby máte klidně tři předplatné a střídáte je během jednoho roku. Fluktuace je násobně větší.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru