Skupina Metrostav loni zvýšila čistý zisk meziročně o 9,6 procenta na 590 milionů korun. Tržby jí vzrostly o 3,6 procenta na 31,63 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti, kterou zveřejnila na čtvrteční valné hromadě. Pro letošní rok čeká výsledky na podobné úrovni. Skupinu tvoří 35 firem působících ve stavebnictví, služeb pro toto odvětví a developmentu. Patří do ní například Subterra, Metrostav Development, Metrostav Deutschland nebo Metrostav Slovakia.

Na výsledku se podílela hlavně stavební společnost Metrostav, která vykázala čistý zisk 451,6 milionu korun, meziročně o 0,3 procenta méně. Tržby jí klesly o 0,6 procenta na 19,21 miliardy korun. "Ty výsledky byly meziročně trochu horší. Na českém trhu aktuálně není tolik projektů, hodně výkonů máme v zahraničí. Ale jsme rádi, že zůstáváme tržní jedničkou na tuzemském stavebním trhu," uvedl ve čtvrtek mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha. Z velkých stavebních firem letos zatím zveřejnily své výsledky za loňský rok Skanska a Eurovia. Skanska zvýšila tržby o osm procent na 15,8 miliardy korun, Eurovia o pětinu na 18,5 miliardy korun.

Stavební společnost Metrostav na konci loňského roku zaměstnávala 2985 lidí, z toho 143 zaměstnanců zahraničních organizačních složek. Počet technicko-hospodářského personálu se meziročně snížil o 104 lidí, počet dělníků se naopak o 22 osob zvýšil.

Valná hromada zároveň odhlasovala, že vyplatí akcionářům dividendu 21,50 koruny na akcii, stejně jako v posledních dvou letech. Na dividendách tak vyplatí zhruba 170 milionů korun. Majoritním akcionářem firmy je s podílem 51,34 procenta společnost DDM Group. Významný podíl dále vlastní společnosti DOAS SK (23,18 procenta) a DOAS CZ (17 procent).

Loni Metrostav dokončil například tunel Blanka nebo trasu A pražského metra mezi stanicemi Dejvická a Nemocnice Motol. Dalšími významnými dokončenými projekty byly stavba vodní elektrárny Štětí za 1,1 miliardy korun nebo úsek silnice R35 mezi Sedlicemi a Opatovicemi za 0,7 miliardy korun.

Nyní Metrostav například rekonstruuje střechu pražského hlavního nádraží, ve sdružení s Průmstavem a Imosem opravuje Národní muzeum. Na dálnici D1 s firmou Swietelsky stavební opravuje úsek Psáře-Soutice. V Helsinkách začne tento měsíc stavět trasu metra o délce 2,77 kilometru.

Hlavní město vedlo kvůli tunelu Blanka s Metrostavem arbitráž. Vadilo mu, že se stavba proti původním plánům prodražila, u soudu však neuspělo. Naopak rozhodčí soud přikázal práce v řádu miliard zaplatit. Firma se také obrátila na soud ohledně sporu s firmou Centrum Palmovka, kterou vlastní Praha 8, kvůli nezaplaceným pracím na výstavbě nové radnice na Palmovce.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru