Amazon.com se staví proti Youtube z rodiny Googlu a na trh přijde se službou se streamovaným videem, která bude vydělávat díky reklamě, licenčním poplatkům i předplatnému.

Nová služba, kterou Amazon podle agentury Bloomberg spustí v úterý, nabídne uživatelům nahrávajícím videa více možností, jak se bude za video platit. Budou si moci vybrat, zda bude jejich nahrané video volně přístupné, zda ho bude možné pronajmout přes kanál odběratelů, nebo zda bude za paywallem od Amazonu za 99 dolarů ročně, píše Wall Street Journal.

Amazon také plánuje měsíčně rozdělovat milion dolarů stovce nejsledovanějších programů.

Seattleská společnost sice uvádí, že je streamovací služba určena pro profesionální tvůrce videí, v praxi ale bude stačit, když video bude ve vysokém rozlišení a bude obsahovat titulky pro uživatele s poruchou sluchu.

Poté, co loni Amazon spustil službu Amazon Prime Video, která s vlastní nabídkou pořadů konkuruje Netflixu, je nová služba dalším krokem nové strategie společnosti, která se z internetového obchodu snaží stát dalším multimediálním gigantem.

Amazon vstupuje do souboje o miliardu uživatelů Youtube. Na příští rok plánuje spuštění internetové televize na bázi předplatného Unplugged. Už teď navíc Amazon s Youtube soupeří na poli videoherního průmyslu. Amazon v roce 2014 koupil streamovací službu Twitch, přes kterou hráči v přímém přenosu vysílají záběry z hraní videoher, za necelou miliardu dolarů.

Youtube na rozmach Twitche reagoval rozšířením funkcí přímého přenosu.