Čeští uživatelé internetu stráví denně na sociálních sítích v průměru 159 minut, tedy zhruba dvě a půl hodiny. Pětina z nich se na těchto sítích pohybuje přes čtyři hodiny za den. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

Téměř čtvrtina respondentů uvedla, že sociální média používá jednu až dvě hodiny denně. Naopak půl hodiny a méně stráví denně na sociálních sítích 21 procent uživatelů. Sociální sítě přitom využívají téměř všichni uživatelé. Jen tři procenta lidí s přístupem k internetu na sociální sítě nechodí.

"Způsob konzumace je přitom u jednotlivých sociálních sítí velmi odlišný. Zatímco v počtu spíše pasivních uživatelů vede v Česku YouTube, který používá zhruba 94 procent uživatelů internetu, z pohledu aktivního vkládání příspěvků dominuje jednoznačně Facebook, na který alespoň jednou týdně přispívá přes 43 procent uživatelů, z toho 19 procent denně," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

S výrazným odstupem za Facebookem následují v aktivním využívání Instagram a Twitter, kam své příspěvky posílá alespoň jednou týdně zhruba pět procent uživatelů.